Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı

Genel Bilgiler

Programı Sunan Akademik BirimOkulöncesi Eğitimi
Program DirektörüRemziye Ceylan
Programın TürüLisans Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiBu program, Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır.
Kazanılan DereceBu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı alanında Lisans Derecesi (Sosyal Bilimler) almaya hak kazanmaktadırlar.
Eğitim TürüTam zamanlı
Kayıt Kabul KoşullarıYTÜ Lisans programlarında öğrenim görebilmek için, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak ve başka bir örgün yükseköğretim programına kayıtlı olmamak gerekir. Yurtdışından kabul edilecek öğrenciler için YTÜ Yurt Dışından Kabul Edilecek Öğrenci Başvuru ve Kayıt Yönergesinde yer alan hükümler uygulanır. En az %30 İngilizce öğretim yapılan lisans programlarına hak kazanan öğrenciler, İngilizce Yeterlilik Sınavına (İYS) girerler. İYS ve hazırlık öğretimi, Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngilizce Öğretmenliği Programı hariç, YTÜ Yabancı Diller Yüksekokulu (YDYO) Öğretim ve Sınav Yönergesine ve diğer mevzuat hükümlerine göre yürütülür.
Önceki Öğrenmenin TanınmasıBu programa yapılacak olan geçişler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Bu programa ÖSYM tarafından yerleştirilen dikey geçiş öğrencilerinin işlemleri, 19/2/2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır.
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve KurallarBu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DC notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir.
Program TanımıProgramın temel amacı, okulöncesi eğitimin dünyadaki ve Türkiye’deki yeri ve önemini vurgulayarak, yaygınlaştırılması ve niteliğinin artırılmasına katkıda bulunabilecek düzeyde yaratıcı, yenilikçi ve etkili eğitim öğretim yöntemlerini benimseyen ve bu yöntemleri uygulamak için gerekli alt yapıya sahip okul öncesi öğretmeni adayları yetiştirilmektedir. Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü, Okul Öncesi öğretmeni yetiştirmek amacıyla bir eğitim planı yürütmektedir. Programda, zorunlu, alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi, genel kültür ve uygulama derslerine yer verilmektedir. Ayrıca, öğrenciler seçmeli dersler de almaktadırlar. Programda, çağdaş eğitim öğretim teknikleri kullanılarak; yaratıcı, yenilikçi ve etkili eğitim öğretim yöntemlerini benimseyen ve bu yöntemleri uygulamak için gerekli alt yapıya sahip okul öncesi öğretmeni adayları yetiştirilmektedir. Bu anabilim dalından mezun olanlar, öğretmenlik mesleğinin yanısıra çocuk eğitimiyle ilgili çeşitli kuruluşlarda çalışabilme olanağı bulabilmektedirler.
Program Eğitim AmaçlarıAmaçlar
Mezunların Mesleki ProfiliMezunlarımız özel ya da devlet ilköğretim okullarındaki anasınıflarında ya da bağımsız anaokullarında okul öncesi öğretmeni ve yönetici olarak istihdam edilmektedir. Bununla birlikte öğrenciler, Okul Öncesi Eğitimi bilim dalı veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora yaparak yükseköğretim kurumlarında öğretmen, anaokullarında da uzman öğretmen olarak görev yapmaktadır. Bu program mezunları, KPSS´den gereken puanı almaları durumunda MEB tarafından okul öncesi öğretmeni olarak atanmaktadır
Bir Üst Dereceye Geçiş Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler.
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma

Başarı değerlendirmesi

a) Bir öğrencinin bir dersten sağlayacağı başarının değerlendirilmesinde, o derse ait yarıyıl içi çalışmalarında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl içi notu ile yarıyıl sonu sınavında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl sonu notu dikkate alınır.

b) Başarının ölçülmesinde yarıyıl içi notunun ağırlığı % 60 ve yarıyıl sonu sınavının ağırlığı % 40’dır.

Başarı notu

(1) Başarı notu aşağıda belirtildiği şekilde tespit edilir.

Bunun tespitinde bağıl değerlendirme yöntemi kullanılır.
a) Başarı notlarının anlamları aşağıdaki şekilde tanımlanır.

Başarı Notu
Katsayı
Açıklama
AA
4.00
Mükemmel
BA
3.50
Pekiyi
BB
3.00
İyi
CB
2.50
Orta
CC
2.00
Yeterli
DC
1.50
Koşullu Başarılı
DD
1.00
Başarısız
FD
0.50
Başarısız
FF
0.00
Başarısız
F0
0.00
Devamsız
G: Geçer
K: Kalır
İ: İzinli
M: Muaf
E: Eksik

2) Bir dersten (DC) harf notunu alan öğrenci, bu dersi koşullu başarmış (koşullu başarılı) kabul edilir. Bu nedenle bir dersten (DC) harf notunu alan öğrencinin bu dersten başarılı sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir. Sorumlu olduğu öğretim planında koşullu başarılı dersi/dersleri bulunan öğrencinin mezun olabilmesi için tüm derslere ait AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir ve AGNO hesabına katılır.

3) G (Geçer) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz.

4) K (Kalır) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz.

5) İ (İzinli) notu, bu Yönetmeliğin ilgili maddesi uyarınca öğrenimine ara verme izni alan ve bu nedenle derse ait koşulları yerine getirmeme durumunu gösterir ve bir nota dönünceye kadar AGNO hesabına katılmaz. Dersin alındığı yarıyılı takip eden dersin bulunduğu yarıyıl sonuna kadar tamamlanmayan dersler için İ notu otomatik olarak FF’ye dönüşür.

6) M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek ilgili yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilen nottur ve AGNO hesabına katılmaz.

Mazeret, Bütünleme ve Mezuniyet sınavları

(1) Mazeret sınavı, yarıyıl içi sınavı için yapılır. Yarıyıl içinde iki sınav yapılması durumunda öğrenci sadece bunlardan biri için mazeret sınavına girebilir. Öğrencinin bir dersten mazeret sınavına alınıp alınmayacağı ve mazeret sınavlarının nasıl yapılacağı, Senato tarafından belirlenen esaslara göre yürütülür. Yarıyıl sonu sınavı için mazeret sınav hakkı verilmez.
(2) Bütünleme sınavına ilişkin esaslar şunlardır:

a) Bütünleme sınavına girebilmek için; ilgili derslere sınavın yapılacağı eğitim-öğretim yılında kayıt yaptırmış olmak ve bu derslerin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak zorunludur. Bütünleme sınavlarına giremeyen öğrencilere bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez.

b) Öğrenciler koşullu başarılı ve başarısız olduğu (F0 hariç) derslerden bütünleme sınavına girebilir. Bütünleme sınavında alınan not, o dersin yarıyıl sonu sınav notu yerine geçer. Bütünleme sınavı sonunda ara sınav, yarıyıl içi çalışmaları ve bütünleme sınav notunun ağırlıkları dikkate alınarak harfli başarı notu belirlenir.

c) Bir dersin bütünleme sınavına girmeyen öğrencilere E (Eksik) notu verilir ve bu dersin harf notu, yarıyıl sonu harf notu olarak kalır. Bütünleme harf notları yarıyıl not ortalamasına katılır.
(3) Mezuniyet sınavına ilişkin esaslar şunlardır:
a) Mezuniyet sınavına girebilmek için ilgili dersin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak zorunludur. Mezuniyet sınavlarına giremeyen öğrencilere bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez.
b) Mezuniyetlerine en fazla iki dersi kalan öğrencilere; bütünleme sınavından sonra ve akademik takvimde belirtilen sürede yapılmak üzere, başarısız dersleri için mezuniyet sınavı yapılır. Genel not ortalamaları 2.00 olmadığı için mezun olamayan öğrenciler, seçecekleri koşullu başarılı en fazla iki dersten mezuniyet sınavına girebilir.
c) Mezuniyet sınavında başarılı olabilmek için en az CC notu almak zorunludur. Sınavda alınan not, o dersin başarı notu yerine geçer. Ara sınav ve yarıyıl içi çalışmalar değerlendirmeye katılmaz

Mezuniyet KoşullarıBu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim planında yer alan tüm dersleri, uygulamaları, staj ve benzeri çalışmaları başarı ile ağırlıklı genel not ortalaması en az (2.00) olacak şekilde tamamlamaları gerekmektedir.

Program Çıktıları

  1. Öğrenciler okul öncesi eğitim alanında lisans düzeyinde öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri tanımlar, kuramsal ve uygulamalı bilgileri tartışır
  2. Öğrenciler okul öncesi eğitim alanında ulusal ve uluslararası eğitim problemlerini tanımlar ve çözümler
  3. Öğrenciler sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar
  4. Öğrenciler okul öncesi eğitim alanında eğitim uygulamalarında alanı ile ilgili olay ve olguları kavramlaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler
  5. Öğrenciler okul öncesi eğitim alanında öğretim teknolojilerini ve araç-gereçleri etkili bir biçimde kullanır
  6. Öğrenciler çocukların gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular
  7. Öğrenciler konu alanına ve öğrencinin ihtiyaçlarına uygun materyal geliştirir, uygulama etkinliklerinde kayıt tutar, belge ve raporları düzenler
  8. Öğrenciler okul öncesi eğitim alanında bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır
  9. Öğrenciler alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
  10. Öğrenciler okul öncesi eğitim alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir
  11. Öğrenciler mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılır, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri takip etmek konusunda hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir
  12. Öğrenciler okul öncesi eğitim alanında toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevredeki çocuklar ve aileler için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular
  13. Öğrenciler Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımlar
  14. Öğrenciler çocukların gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını açıklar
  15. Öğrenciler program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlar, işler ve değerlendirir
  16. Öğrenciler öğretmenin rehberlik görevlerini ve çocuğu tanıma yollarını tanımlar

Müfredat

1.Yıl - Güz Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
MDB1091 İngilizce 120023
TDB1031 Türkçe 120002
ATA1031 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 120002
EGT1051 Eğitime Giriş20024
EGT1030 Eğitim Psikolojisi30035
OKL1001 Erken Çocukluk Eğitime Giriş30035
OKL1101 Erken Çocukluk Döneminde Gelişim 130034
BTO1820 Bilişim Teknolojileri30035
30 Toplam:
1.Yıl - Bahar Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
MDB1092 İngilizce 220023
TDB1032 Türkçe 220002
ATA1032 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi 220002
BTO1810 Öğretim Teknolojileri20023
EGT1070 Türk Eğitim Tarihi20023
OKL1302 Çocuk Sağlığı ve İlkyardım20025
OKL1102 Erken Çocukluk Döneminde Gelişim 2 30036
OKL1202 Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında İnceleme12026
30 Toplam:
2.Yıl - Güz Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
EGT2010 Öğretim İlke ve Yöntemleri30035
OKL2001 Erken Çocuklukta Müzik Eğitimi22035
OKL2301 Erken Çocuklukta Matematik Eğitimi22036
OKL2201 Okul Öncesi Eğitim Programları30036
USS-2G Üniversite Sosyal Seçmeli 130033
ALS-2G Alan Seçmeli 120025
30 Toplam:
2.Yıl - Bahar Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
EGT2040 Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi20023
OKL2002 Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi ve Eğitimi30035
OKL2102 Erken Çocuklukta Fen Eğitimi22036
OKL2202 Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme30035
USS-2B Üniversite Sosyal Seçmeli 230033
MES-2B Mesleki Seçmeli 120023
ALS-2B Alan Seçmeli 220025
30 Toplam:
3.Yıl - Güz Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
EGT3050 Program Okuryazarlığı20023
EGT1040 Eğitimde Araştırma Yöntemleri20023
OKL3001 Erken Çocuklukta Sanat Eğitimi30033
OKL3101 Erken Çocuklukta Öğrenme Yaklaşımları30035
OKL3201 Okula Uyum ve Erken Okuryazarlık Eğitimi22035
MES-3G Mesleki Seçmeli 220023
ALS-3G Alan Seçmeli 320025
USS-3G Üniversite Sosyal Seçmeli 330033
30 Toplam:
3.Yıl - Bahar Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
EGT3010 Sınıf Yönetimi20023
OKL3002 Topluma Hizmet Uygulamaları 12024
OKL3102 Aile Eğitimi ve Katılımı20023
OKL3302 Erken Çocuklukta Drama20023
OKL3212 Çocuk Ruh Sağlığı30033
OKL3222 Erken Çocukluk Dönemi Edebiyatı20023
ALS-3B Alan Seçmeli 420025
USS-3B Üniversite Sosyal Seçmeli 430033
MES-3B Mesleki Seçmeli 320023
30 Toplam:
4.Yıl - Güz Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
OKL4301 Öğretmenlik Uygulaması 1260510
EGT4010 Okullarda Rehberlik30035
OKL4001 Erken Çocuklukta Çevre Eğitimi22034
OKL4101 Karakter ve Değer Eğitimi 20023
MES-4G Mesleki Seçmeli 420023
ALS-4G Alan Seçmeli 520025
30 Toplam:
4.Yıl - Bahar Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
OKL4302 aa Öğretmenlik Uygulaması 2260510
EGT2770 Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme30035
OKL4202 Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları30034
MES-4B Mesleki Seçmeli 520023
ALS-4B Alan Seçmeli 620025
USS-4B Üniversite Sosyal Seçmeli 530033
30 Toplam:
240 Program Toplam AKTS:
Alan Seçmeli (ALS) Dersleri
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
OKL2110 Çocuk ve Medya20025
OKL2120 Çocukta Davranış Yönetimi20025
OKL2130 Çocukta Hareket Gelişimi ve Eğitimi20025
OKL2140 Çocukta Sosyal Beceri Eğitimi20025
OKL2150 Erken Çocukluk Eğitiminde Geleneksel Çocuk Oyunları20025
OKL2160 Erken Çocukluk Eğitiminde Dil ve Kavram Gelişimi20025
OKL2180 Erken Çocuklukta Ritim Dans ve Orff Eğitimi20025
OKL2190 Erken Çocuklukta Yaratıcılık ve Yaratıcı Çocuk Etkinlikleri20025
OKL2200 Farklı Ülkelerde Erken Çocukluk Eğitimi20025
OKL2220 Risk Altındaki Çocukların Eğitimi20025
OKL2230 Sınıf içi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi20025
OKL2240 Türk Kültüründe Aile ve Çocuk20025
Mesleki Seçmeli (MES) Dersleri
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
EGT2350 Eğitimde Yapay Zeka Uygulamaları20023
EGT2360 Eğitim Yönetimi20023
EGT2370 Eğitimde Siyasal Düşünceler20023
EGT2310 Eğitim Felsefesi20023
EGT2320 Eğitimde Ahlak ve Etik20023
EGT2330 Özel Eğitim Ve Kaynaştırma20023
EGT2340 Eğitim Sosyolojisi20023
EGT2050 Çocuk Psikolojisi20023
EGT2060 Eğitim Antropolojisi20023
EGT2070 Eğitimde Drama20023
EGT2090 Karakter ve Değer Eğitimi20023
EGT2100 Karşılaştırmalı Eğitim20023
EGT2110 Müze Eğitimi20023
EGT2120 Okul Dışı Öğrenme Ortamları20023
EGT2140 Eğitim Tarihi20023
EGT2150 Eleştirel ve Analitik Düşünme20023
EGT2170 Mikro Öğretim20023
EGT2200 Eğitimde Proje Hazırlama20023
EGT2220 Eğitim Hukuku20023
EGT2230 Eğitimde Program Dışı Etkinlikler20023
EGT2240 Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim20023
EGT2250 Kapsayıcı Eğitim20023
Üniversite Sosyal Seçmeli Dersleri
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
BED3042 Voleybolda Temel Teknik Eğitimi 30033
BED4032 Temel Yüzme Teknikleri Eğitimi 30033
TRO2261 Türkçe Öğretiminde Edebi Metinler30033
SNF2112 Türkiye Coğrafya ve Jeopolitiği30033
ISL2560 Halkla İlişkiler (İİBF)30033
ISL2710 Aile İşletmeleri ve Kurumsallaşma 30033
ISL2630 Takım Kurma ve Geliştirme30033
ISL2901 Doğrudan Pazarlama30033
ISL2760 İşletme Lojistiğinin Temelleri 30033
SBP2031 Şehir Ekonomisi30033
ITB2040 Ekonomi Politikaları ve Uygulamaları30033
ITB3330 Çevre ve Ekoloji 30033
ITB2090 Demokrasi Kültürünün İlke ve Kurumları30033
ITB3150 Tarih ve Sinema30033
ITB3020 Felsefeye Giriş30033
ITB3040 20. Yüzyılda Siyasal Gelişmeler-Toplumsal Hareketler30033
ITB3270 İstanbul: Dün, Bugün ve Yarın30033
ILT1611 Fotoğraf Teknikleri 30033
ITB3260 Kültürel Çalışmalar ve Kimlik30033
ITB3420 Osmanlı Devletinin Toplumsal Yapısı30033
ITB3210 Çağdaş Toplum ve İletişim30033
ITB3220 Modernite ve Tüketim Toplumu30033
ITB3130 Siyasal İdeolojiler: Kuram ve Tarih 30033
ITB2080 Toplumsal Dönüşüm Sürecinde Kadın 30033
ISL2170 Muhasebe Organizasyonu30033
ITB3010 Sosyoloji30033
ITB3550 İnsan Hakları 30033
ITB3560 Siyaset Felsefesi30033
ITB3570 Eğitim Felsefesi30033
ITB3390 Dünya Uygarlıkları30033
ITB2030 Bilim Felsefesi30033
ITB4100 Toplumsal Yapılar ve Tarihsel Dönüşümler30033
ILT1621 Grafik Tasarım Araçları 30033
SBP2082 Şehir Sosyolojisi30033
SYP2192 Kültür Yönetimi ve Etkenleri 230033
SYP3241 Halkla İlişkiler (STF)30033
MIM1422 Sanat ve Mimarlık Tarihine Giriş 30033
MIM2421 Mimarlık Tarihi30033
MIM1412 Uygarlık tarihi30033
HRT2941 Haritacılık Bilim Tarihi30033
ITB2020 Bilim Tarihi30033
INS2462 Trafik Güvenliği30033
MDB4011 Almanca Dil Becerilerine Giriş30033
MDB4021 Almanca Dil Becerileri30033
MAK2100 Makine Teknolojisi Tarihi30033
ITB3250 Psikolojiye Giriş30033
ITB3360 Sanat Tarihi30033
MTP4760 16.yüzyıldan Günümüze İstanbulda Dans30033
GIM4101 Mühendislikte İnovasyon ve Girişimcilik30033
TDB4011 Etkili İletişim Ve Hazırlıksız Sunum Becerileri30033
TDB4031 Güzel Konuşma ve Diksiyon30033
TDB4041 Türk Öykü ve Romanı30033
ITB1680 Çok Sesli Müziğe Giriş30033
TDB4051 Akademik Türkçe30033
DNS1220 Beden Farkındalığı ve Nefes Teknikleri30033
DNS1240 Yoga ve Anatomi30033
GIM4151 İnovasyon ve Girişimcilik30033
ITB4040 Gönüllülük Çalışmaları30033
TDB4061 Yeditepe İstanbul30033
ISL1150 Kariyer Planlama 30033
KIM1052 Hayatın İçinde Kimya30033
CEV3333 Patent ve Ticarileşme30033
BED1013 Pilates Temel Eğitimi30033
MDB1016 Temel Arapça 230033
MDB1004 Temel İspanyolca 230033
MKT2201 Kişisel Farkındalık ve Gelişim30033
GRA2024 Sanal Evrene Giriş (Metaverse)30033
EUT2022 NFT'ye Giriş30033
MDB1001 Temel Fransızca 130033
MDB1003 Temel İspanyolca 130033
MDB1007 Temel İtalyanca 130033
MDB1009 Temel Yunanca 130033
MDB1011 Temel Çince 130033
MDB1013 Temel Japonca 130033
MDB1015 Temel Arapça 130033
MDB1017 Temel Farsça 130033
MDB1019 Temel Rusça 130033
SBP2020 Deprem ve Planlama30033
INS4910 Afet Bilgisi ve Farkındalığı30033
MDB1010 Temel Yunanca 230033
CEV3334 Çevre ve İnsan30033
MAT4279 Yükseköğretimde Temel Hak Ve Sorumluluklar30033
MDB1002 Temel Fransızca 230033
TRO2281 Türk Dili Tarihi30033
EGT1022 Sosyal Antropoloji30033
EGT4041 Eğitim Yönetimi30033
EGT2031 İnsan Kaynakları Yönetimi30033
MTM3611 Matematik Tarihi 30033
BED3011 Basketbol Temel Teknik Eğitimi 30033
BED3041 Futbol ve Temel Hareket Öğretimi 30033
BED4031 Halk oyunları Temel Figür Eğitimi 30033
BED3051 Hentbol Temel Teknik Eğitimi 30033
BED3012 Korfbol Temel Teknik Eğitimi 30033
BED4022 Tenis Teknik ve Taktik Eğitimi 30033
SNF2210 Gençlik ve Eğitim30033
SBO1190 Masal ve Hikaye Anlatıcılığı30033
SBO1230 Çocuklarla Felsefe30033
SBO1240 Çevresel Vatandaşlık ve Eğitim30033
SBO1180 Türk Kültür Tarihi 30033
OKL2350 Beslenme ve Sağlık30033
RPD2000 Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele30033
SBO1120 Türk Kültür Coğrafyası30033
TRO2730 Medya Okuryazarlığı30033
BTO1910 Eğitim Teknolojilerinde Güncel Uygulamalar30033
FBO2260 Sürdürülebilirlik ve Eğitim30033
IMO2150 Lineer Cebirde Kavramlar ve İspatlar30033
ING2350 İngilizce Akademik Yazma ve Sunum Becerileri30033
MDB1008 Temel İtalyanca 230033

Ders & Program Çıktıları Matrisi

Program Çıktıları
Kodu Ders Adı12345678910111213141516
OKL1001Erken Çocukluk Eğitime Giriş1111111111111111
EGT1030Eğitim Psikolojisi-1111-1-11111-1-
EGT1051Eğitime Giriş1111111111111111
MDB1091İngilizce 11111111111111111
BTO1820Bilişim Teknolojileri1111111111111111
OKL1101Erken Çocukluk Döneminde Gelişim 11-----11---1-1--
MDB1092İngilizce 2--1---1---------
OKL1102Erken Çocukluk Döneminde Gelişim 2 -1---1-1-1-1-1--
EGT1070Türk Eğitim Tarihi11-----1---111--
BTO1810Öğretim Teknolojileri1--11111------1-
OKL1302Çocuk Sağlığı ve İlkyardım1111111111111111
OKL2201Okul Öncesi Eğitim Programları111--111-1111-1-
OKL2301Erken Çocuklukta Matematik Eğitimi111--11111-1111-
EGT2010Öğretim İlke ve Yöntemleri11-1-1111111111-
OKL2001Erken Çocuklukta Müzik Eğitimi1---1--11-----1-
USS-2GÜniversite Sosyal Seçmeli 11111111111111111
OKL2102Erken Çocuklukta Fen Eğitimi11-1111111---111
ALS-2BAlan Seçmeli 21111111111111111
OKL2002Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi ve Eğitimi111--1-1111-111-
EGT2040Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi----111-1-1-111-
OKL2202Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme11-111111----111
USS-2BÜniversite Sosyal Seçmeli 21111111111111111
MES-2BMesleki Seçmeli 11111111111111111
EGT1040Eğitimde Araştırma Yöntemleri11-111----1-----
OKL3001Erken Çocuklukta Sanat Eğitimi-1-111111----11-
OKL3101Erken Çocuklukta Öğrenme Yaklaşımları11-1111111--1111
OKL3201Okula Uyum ve Erken Okuryazarlık Eğitimi1--1-11111-1-11-
MES-3GMesleki Seçmeli 21111111111111111
ALS-3GAlan Seçmeli 31111111111111111
USS-3GÜniversite Sosyal Seçmeli 31111111111111111
EGT3050Program Okuryazarlığı1111111111111111
EGT3010Sınıf Yönetimi1--11111111-1111
OKL3302Erken Çocuklukta Drama1---11-111--111-
OKL3212Çocuk Ruh Sağlığı1----11111---11-
OKL3222Erken Çocukluk Dönemi Edebiyatı1---1---11---11-
ALS-3BAlan Seçmeli 41111111111111111
USS-3BÜniversite Sosyal Seçmeli 41111111111111111
MES-3BMesleki Seçmeli 31111111111111111
OKL3102Aile Eğitimi ve Katılımı1111111111111111
EGT4010Okullarda Rehberlik1111111111111111
OKL4001Erken Çocuklukta Çevre Eğitimi111-11-111-1111-
OKL4101Karakter ve Değer Eğitimi -11--1-1111--111
OKL4301Öğretmenlik Uygulaması 11--1111111111111
MES-4GMesleki Seçmeli 41111111111111111
EGT2770Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme111111111--1-11-
OKL4202Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları11--11-111111111
OKL4302Öğretmenlik Uygulaması 21--111111-111111
ALS-4BAlan Seçmeli 61111111111111111
USS-4BÜniversite Sosyal Seçmeli 51111111111111111
OKL2110Çocuk ve Medya1111111111111111
OKL2120Çocukta Davranış Yönetimi1111111111111111
OKL2130Çocukta Hareket Gelişimi ve Eğitimi1111111111111111
OKL2140Çocukta Sosyal Beceri Eğitimi1111111111111111
OKL2150Erken Çocukluk Eğitiminde Geleneksel Çocuk Oyunları1111111111111111
OKL2160Erken Çocukluk Eğitiminde Dil ve Kavram Gelişimi1111111111111111
OKL2180Erken Çocuklukta Ritim Dans ve Orff Eğitimi1111111111111111
OKL2190Erken Çocuklukta Yaratıcılık ve Yaratıcı Çocuk Etkinlikleri1111111111111111
OKL2200Farklı Ülkelerde Erken Çocukluk Eğitimi1111111111111111
OKL2220Risk Altındaki Çocukların Eğitimi1111111111111111
OKL2230Sınıf içi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi1111111111111111
OKL2240Türk Kültüründe Aile ve Çocuk1111111111111111
EGT2330Özel Eğitim Ve Kaynaştırma-11--11111111111
EGT2310Eğitim Felsefesi1111111111111111
EGT2340Eğitim Sosyolojisi11---------1----
EGT2320Eğitimde Ahlak ve Etik-11111-111--111-
EGT2050Çocuk Psikolojisi1111111111111111
EGT2060Eğitim Antropolojisi1111111111111111
EGT2070Eğitimde Drama1111111111111111
EGT2100Karşılaştırmalı Eğitim1111111111111111
EGT2110Müze Eğitimi1111111111111111
EGT2120Okul Dışı Öğrenme Ortamları1111111111111111
EGT2140Eğitim Tarihi1111111111111111
EGT2150Eleştirel ve Analitik Düşünme1111111111111111
EGT2170Mikro Öğretim1111111111111111
EGT2200Eğitimde Proje Hazırlama1111111111111111
EGT2220Eğitim Hukuku1111111111111111
EGT2230Eğitimde Program Dışı Etkinlikler1111111111111111
EGT2240Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim1111111111111111
EGT2250Kapsayıcı Eğitim1111111111111111
OKL2170Erken Çocuklukta Duyu Eğitimi1111111111111111
OKL2210Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi1111111111111111
ATA1041Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 11111111111111111
TRO1901Türk Dili 11111111111111111
ATA1042 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 21111111111111111
TRO1902Türk Dili 21--11--1-11--1-1
EGT2210Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu1111111111111111
EGT2130Açık ve Uzaktan Eğitim1111111111111111
EGT2190Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama1111111111111111
EGT2260Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme1111111111111111
EGT2180Öğrenme Güçlüğü1111111111111111
RPD2000 Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele1----------1---1
OKL2350Beslenme ve Sağlık1------11--1----
FBO2010Bilim Tarihi ve Felsefesi1111111111111111
EGT2270Bilim ve Araştırma Etiği1111111111111111
SBO2010Ekonomi ve Girişimcilik1111111111111111
SNF2070Geleneksel Türk El Sanatları1111111111111111
SBO2110İnsan Hakları Ve Demokrasi Eğitimi1111111111111111
TRO2840İnsan İlişkileri ve İletişim1111111111111111
PDR2270Kariyer Planlama ve Geliştirme1111111111111111
TRO1041Kültür Ve Dil1111111111111111
BTO2910Medya Okuryazarlığı1111111111111111
ING2170Mesleki İngilizce1111111111111111
SNF2050Sanat ve Estetik1111111111111111
SNF2080Türk Halk Oyunları1111111111111111
TRO2860Türk İşaret Dili1111111111111111
SBO1120Türk Kültür Coğrafyası1111111111111111
SNF2090Türk Musikisi1111111111111111
SBO2310Türk Sanatı Tarihi1111111111111111
SBO2130Topluma Hizmet Uygulamaları1--1-1-11-1111--
SBO2270Osmanlı Türkçesine Giriş1----------1----
SBO2930Eğitimde Çizgi Roman Kullanımı1----------1----
SBO2920Zeka ve Akıl Oyunları1----------1----

Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikleri Çerçevesi (TYYÇ) ve Program Çıktısı (PÇ)İlişki Matrisi

BİLGİBECERİLERYETKİNLİKLER
KuramsalUygulamalıKavramsal/BilişselUygulamalıBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliğiÖğrenme Yetkinliğiİletişim ve Sosyal YetkinlikAlana Özgü Yetkinlik
PÇ-1XXX
PÇ-2XXXX
PÇ-3XXX
PÇ-4XXX
PÇ-5XXXXXX
PÇ-6XXXX
PÇ-7XXX
PÇ-8XXX
PÇ-9XX
PÇ-10XXXX
PÇ-11XXXX
PÇ-12XXXXX
PÇ-13XXX
PÇ-14XXX
PÇ-15XXXXXX
PÇ-16XXX