Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı

Genel Bilgiler

Programı Sunan Akademik BirimBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Program DirektörüSerhat B. Kert
Programın TürüLisans Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiBu program, Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır.
Kazanılan DereceBu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı alanında Lisans Derecesi (Fen Bilimleri) almaya hak kazanmaktadırlar.
Eğitim TürüTam zamanlı
Kayıt Kabul KoşullarıYTÜ Lisans programlarında öğrenim görebilmek için, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak ve başka bir örgün yükseköğretim programına kayıtlı olmamak gerekir. Yurtdışından kabul edilecek öğrenciler için YTÜ Yurt Dışından Kabul Edilecek Öğrenci Başvuru ve Kayıt Yönergesinde yer alan hükümler uygulanır. En az %30 İngilizce öğretim yapılan lisans programlarına hak kazanan öğrenciler, İngilizce Yeterlilik Sınavına (İYS) girerler. İYS ve hazırlık öğretimi, Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngilizce Öğretmenliği Programı hariç, YTÜ Yabancı Diller Yüksekokulu (YDYO) Öğretim ve Sınav Yönergesine ve diğer mevzuat hükümlerine göre yürütülür.
Önceki Öğrenmenin TanınmasıBu programa yapılacak olan geçişler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Bu programa ÖSYM tarafından yerleştirilen dikey geçiş öğrencilerinin işlemleri, 19/2/2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır.
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve KurallarBu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DC notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir.
Program TanımıBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümü öğrencileri mezun olduklarında, bir yandan öğrenenlere bilgisayar okuryazarlığı becerisi kazandırırken, diğer yandan bilgisayarın bir öğrenme aracı olarak diğer derslerde kullanılmasını planlama, buna yönelik materyal geliştirme ve branş öğretmenlerini derslerinde bilgisayar kullanmaya teşvik etme sorumluklarına sahiptirler. Bununla yetinilmeyip, öğrenciler alanları ile ilgili yeni gelişmeleri takip eden, bilgisayar teknolojisinin en son kullanım biçimlerini çalışma alanlarına uygulayan bilgisayar öğretmenleri olarak yetiştirilmektedir.
Program Eğitim AmaçlarıEÖA1 Amaç 1 (PÇ1, PÇ2, PÇ5, PÇ6, PÇ7, PÇ8, PÇ9, PÇ10, PÇ11, PÇ12, PÇ13)
EÖA2 Amaç 2 (PÇ1, PÇ2, PÇ8, PÇ9, PÇ10, PÇ11, PÇ13)
EÖA3 Amaç 3 (PÇ8, PÇ9, PÇ10, PÇ11, PÇ13)
EÖA4 Amaç 4 (PÇ1, PÇ2, PÇ5, PÇ6, PÇ7, PÇ13)
EÖA4 Amaç 5 (PÇ3, PÇ4)
EÖA4 Amaç 6 (PÇ1, PÇ2, PÇ8, PÇ9, PÇ10, PÇ11, PÇ13)
Mezunların Mesleki ProfiliBilgisayar Öğretmeni, Öğretim Tasarımcısı, E-öğrenme Uzmanı, Bilgisayar Programcısı
Bir Üst Dereceye Geçiş Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler.
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma

Başarı değerlendirmesi

a) Bir öğrencinin bir dersten sağlayacağı başarının değerlendirilmesinde, o derse ait yarıyıl içi çalışmalarında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl içi notu ile yarıyıl sonu sınavında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl sonu notu dikkate alınır.

b) Başarının ölçülmesinde yarıyıl içi notunun ağırlığı % 60 ve yarıyıl sonu sınavının ağırlığı % 40’dır.

Başarı notu

(1) Başarı notu aşağıda belirtildiği şekilde tespit edilir.

Bunun tespitinde bağıl değerlendirme yöntemi kullanılır.
a) Başarı notlarının anlamları aşağıdaki şekilde tanımlanır.

Başarı Notu
Katsayı
Açıklama
AA
4.00
Mükemmel
BA
3.50
Pekiyi
BB
3.00
İyi
CB
2.50
Orta
CC
2.00
Yeterli
DC
1.50
Koşullu Başarılı
DD
1.00
Başarısız
FD
0.50
Başarısız
FF
0.00
Başarısız
F0
0.00
Devamsız
G: Geçer
K: Kalır
İ: İzinli
M: Muaf
E: Eksik

2) Bir dersten (DC) harf notunu alan öğrenci, bu dersi koşullu başarmış (koşullu başarılı) kabul edilir. Bu nedenle bir dersten (DC) harf notunu alan öğrencinin bu dersten başarılı sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir. Sorumlu olduğu öğretim planında koşullu başarılı dersi/dersleri bulunan öğrencinin mezun olabilmesi için tüm derslere ait AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir ve AGNO hesabına katılır.

3) G (Geçer) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz.

4) K (Kalır) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz.

5) İ (İzinli) notu, bu Yönetmeliğin ilgili maddesi uyarınca öğrenimine ara verme izni alan ve bu nedenle derse ait koşulları yerine getirmeme durumunu gösterir ve bir nota dönünceye kadar AGNO hesabına katılmaz. Dersin alındığı yarıyılı takip eden dersin bulunduğu yarıyıl sonuna kadar tamamlanmayan dersler için İ notu otomatik olarak FF’ye dönüşür.

6) M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek ilgili yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilen nottur ve AGNO hesabına katılmaz.

Mazeret, Bütünleme ve Mezuniyet sınavları

(1) Mazeret sınavı, yarıyıl içi sınavı için yapılır. Yarıyıl içinde iki sınav yapılması durumunda öğrenci sadece bunlardan biri için mazeret sınavına girebilir. Öğrencinin bir dersten mazeret sınavına alınıp alınmayacağı ve mazeret sınavlarının nasıl yapılacağı, Senato tarafından belirlenen esaslara göre yürütülür. Yarıyıl sonu sınavı için mazeret sınav hakkı verilmez.
(2) Bütünleme sınavına ilişkin esaslar şunlardır:

a) Bütünleme sınavına girebilmek için; ilgili derslere sınavın yapılacağı eğitim-öğretim yılında kayıt yaptırmış olmak ve bu derslerin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak zorunludur. Bütünleme sınavlarına giremeyen öğrencilere bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez.

b) Öğrenciler koşullu başarılı ve başarısız olduğu (F0 hariç) derslerden bütünleme sınavına girebilir. Bütünleme sınavında alınan not, o dersin yarıyıl sonu sınav notu yerine geçer. Bütünleme sınavı sonunda ara sınav, yarıyıl içi çalışmaları ve bütünleme sınav notunun ağırlıkları dikkate alınarak harfli başarı notu belirlenir.

c) Bir dersin bütünleme sınavına girmeyen öğrencilere E (Eksik) notu verilir ve bu dersin harf notu, yarıyıl sonu harf notu olarak kalır. Bütünleme harf notları yarıyıl not ortalamasına katılır.
(3) Mezuniyet sınavına ilişkin esaslar şunlardır:
a) Mezuniyet sınavına girebilmek için ilgili dersin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak zorunludur. Mezuniyet sınavlarına giremeyen öğrencilere bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez.
b) Mezuniyetlerine en fazla iki dersi kalan öğrencilere; bütünleme sınavından sonra ve akademik takvimde belirtilen sürede yapılmak üzere, başarısız dersleri için mezuniyet sınavı yapılır. Genel not ortalamaları 2.00 olmadığı için mezun olamayan öğrenciler, seçecekleri koşullu başarılı en fazla iki dersten mezuniyet sınavına girebilir.
c) Mezuniyet sınavında başarılı olabilmek için en az CC notu almak zorunludur. Sınavda alınan not, o dersin başarı notu yerine geçer. Ara sınav ve yarıyıl içi çalışmalar değerlendirmeye katılmaz

Mezuniyet KoşullarıBu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim planında yer alan tüm dersleri, uygulamaları, staj ve benzeri çalışmaları başarı ile ağırlıklı genel not ortalaması en az (2.00) olacak şekilde tamamlamaları gerekmektedir.

Program Eğitim Amaçları

  1. EA1. Kamu veya özel kurumlarda öğretmen olarak ve/veya öğretim teknolojileri alanında çalışır.
  2. EA2. Eğitimini yurt içi/yurt dışı üniversitelerde lisansüstü düzeyde çalışmalarla sürdürür.
  3. EA3. Yaşam boyu öğrenme bilinci içinde; alanı ve mesleği ile ilgili profesyonel gelişim eğitimlerine katılır.
  4. EA4. Alanı ve mesleği ile ilgili eğitimleri düzenler ve/veya verir.
  5. EA5. Mesleğini etik sorumluluk anlayışı ile icra eder.
  6. EA6. Ulusal/uluslararası projelerde görev alır.

Program Çıktıları

  1. Bilişim Teknolojileri Eğitimi alanında, öğrencilerin gelişim ve öğrenme özelliklerine ilişkin kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgi ve becerileri edinir.
  2. Öğretim Teknolojileri alanında, eğitimde teknoloji entegrasyonu ve öğretim tasarımı süreçlerine ilişkin kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgi ve becerileri edinir.
  3. Kendisinin ve birlikte çalıştığı eğitim paydaşlarının mesleki ve yasal hak, yetki ve sorumluluklarını bilir.
  4. Mesleğini evrensel hak ve değerler ile Atatürk ilkeleri doğrultusunda, etik sorumluluk anlayışı ile icra eder.
  5. Öğretmen ve/veya öğretim teknolojileri uzmanı olarak vermesi gereken eğitimleri kazanımlara, hedef kitle özelliklerine ve bireysel farklılıklara dayalı, uygun öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme-değerlendirme yöntemlerini kullanacak şekilde planlar.
  6. Öğretmen ve/veya öğretim teknolojileri uzmanı olarak vermesi gereken eğitimleri, planlanan öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile sınıf yönetimi ilkelerine uygun bir şekilde uygular.
  7. Öğretmen ve/veya öğretim teknolojileri uzmanı olarak vermesi gereken eğitimlerin süreç ve çıktılarını planlanan ölçme-değerlendirme yöntemlerini uygun bir şekilde kullanarak değerlendirir.
  8. Mesleğini icra ederken, kişisel gelişim ve kariyer gelişimi için gerekli iletişim becerilerini sergiler.
  9. Mesleğini icra ederken, kişisel gelişim ve kariyer gelişimi için gerekli problem çözme becerilerini sergiler.
  10. Mesleğini icra ederken, kişisel gelişim ve kariyer gelişimi için gerekli etkili takım çalışması becerilerini sergiler.
  11. Başarılı bir kişisel gelişim ve kariyer gelişimi için ihtiyaç duyduğu yerli ve yabancı kaynakları kullanır.
  12. Amaca uygun araç, gereç ve yazılımları kullanarak eğitim materyali ve dijital ürün geliştirir.
  13. Teknolojik ve pedagojik boyutları olan ortak çalışmalarda disiplinlerarası yaklaşım becerisi sergiler.

Müfredat

1.Yıl - Güz Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
BTO1051 Ayrık Matematik30036
BTO1061 BÖTE Alanına Giriş20023
BTO1111 Eğitimde Bilgi Teknolojileri22037
EGT1051 Eğitime Giriş20024
EGT1070 Türk Eğitim Tarihi20023
ATA1031 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 120002
TDB1031 Türkçe 120002
MDB1031 İleri İngilizce 130033
30 Toplam:
1.Yıl - Bahar Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
BTO1062 Eğitimde Grafik Tasarım22035
BTO1072 Algoritma ve Program Geliştirme22037
BTO1082 Veri Tabanı Yönetim Sistemleri30036
EGT1030 Eğitim Psikolojisi30035
ATA1032 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi 220002
TDB1032 Türkçe 220002
MDB1032 İleri İngilizce 230033
30 Toplam:
2.Yıl - Güz Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
BTO2061 Nesneye Yönelik Programlama22036
BTO2071 Eğitimde Çoklu Ortam Tasarımı 30035
BTO2081 Temel Elektronik ve Fiziksel Programlama32047
EGT1040 Eğitimde Araştırma Yöntemleri20023
EGT2770 Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme30035
MES-2G Mesleki Seçmeli 120023
USS-2G Üniversite Sosyal Seçmeli 130033
32 Toplam:
2.Yıl - Bahar Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
BTO2062 Web Tasarımı22035
BTO2082 Proje Geliştirme ve Yönetimi 30036
EGT2010 Öğretim İlke ve Yöntemleri30035
MES-2B Mesleki Seçmeli 220023
USS-2B Üniversite Sosyal Seçmeli 230033
ALS-2B Alan Seçmeli 130036
28 Toplam:
3.Yıl - Güz Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
BTO3061 Internet Tabanlı Programlama22036
BTO3071 Eğitimde Dijital İçerik Geliştirme22035
BTO3081 Bilişimde Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları30035
BTO3091 Topluma Hizmet Uygulamaları14034
EGT3010 Sınıf Yönetimi20023
MES-3G Mesleki Seçmeli 320023
ALS-3G Alan Seçmeli 230036
32 Toplam:
3.Yıl - Bahar Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
BTO3152 İşletim Sistemleri ve Bilgisayar Ağları32045
BTO3162 Öğretim Tasarımı30035
EGT3050 Program Okuryazarlığı 20023
MES-3B Mesleki Seçmeli 420023
ALS-3B Alan Seçmeli 330036
ALS-3B Alan Seçmeli 430036
28 Toplam:
4.Yıl - Güz Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
BTO4081 Mobil Programlama22035
EGT2040 Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi20023
BTO4301 Öğretmenlik Uygulaması 1260510
MES-4G Mesleki Seçmeli 520023
USS-4G Üniversite Sosyal Seçmeli 330033
ALS-4G Alan Seçmeli 530036
30 Toplam:
4.Yıl - Bahar Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
BTO4052 Öğretim Teknolojilerinde Proje Geliştirme22036
EGT4010 Okullarda Rehberlik30035
BTO4302 aa Öğretmenlik Uygulaması 2260510
USS-4B Üniversite Sosyal Seçmeli 430033
ALS-4B Alan Seçmeli 630036
30 Toplam:
240 Program Toplam AKTS:
Mesleki Seçmeli (MES) Dersleri
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
EGT2310 Eğitim Felsefesi20023
EGT2320 Eğitimde Ahlak ve Etik20023
EGT2330 Özel Eğitim Ve Kaynaştırma20023
EGT2340 Eğitim Sosyolojisi20023
EGT2050 Çocuk Psikolojisi20023
EGT2060 Eğitim Antropolojisi20023
EGT2070 Eğitimde Drama20023
EGT2090 Karakter ve Değer Eğitimi20023
EGT2100 Karşılaştırmalı Eğitim20023
EGT2110 Müze Eğitimi20023
EGT2120 Okul Dışı Öğrenme Ortamları20023
EGT2140 Eğitim Tarihi20023
EGT2150 Eleştirel ve Analitik Düşünme20023
EGT2170 Mikro Öğretim20023
EGT2200 Eğitimde Proje Hazırlama20023
EGT2220 Eğitim Hukuku20023
EGT2230 Eğitimde Program Dışı Etkinlikler20023
EGT2240 Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim20023
EGT2250 Kapsayıcı Eğitim20023
EGT2350 Eğitimde Yapay Zeka Uygulamaları20023
EGT2360 Eğitim Yönetimi20023
EGT2370 Eğitimde Siyasal Düşünceler20023
Alan Eğitimi Seçmeli (ALS) Dersleri
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
BTO2250 Bilişim Sistemleri Donanımı30036
BTO2260 Eğitimde Yapay Zekâ Uygulamaları30036
BTO2270 Eğitsel Oyun ve Oyunlaştırma30036
BTO2280 Eğitim Teknolojilerinde Güncel Uygulamalar30036
BTO2290 Eğitsel Video Tasarımı30036
BTO2300 İnsan ve Bilgisayar Etkileşimi30036
BTO2310 Masaüstü Yayıncılık30036
BTO2320 Medya Okuryazarlığı30036
BTO2330 Öğretimde Materyal Tasarımı30036
BTO2340 Özel Eğitim ve Teknoloji30036
BTO2350 Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi30036
BTO2360 Teknoloji ve Yetişkin Eğitimi30036
BTO2370 Açık ve Uzaktan Öğrenme30036
BTO2380 Kariyer Planlama30036
BTO2390 Blok Temelli Programlama Ortamları30036
BTO2400 Eğitimde Yapay Zekâ Araçları ve Etik30036
BTO2410 Eğitimde Robotik ve Programlama30036
BTO2420 Eğitimde Modelleme ve Tasarım30036
BTO2430 Teknoloji Planlaması ve Uygulamaları30036
Üniversite Sosyal Seçmeli Dersleri
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
BED4031 Halk oyunları Temel Figür Eğitimi 30033
BED3051 Hentbol Temel Teknik Eğitimi 30033
BED3012 Korfbol Temel Teknik Eğitimi 30033
BED4022 Tenis Teknik ve Taktik Eğitimi 30033
BED3042 Voleybolda Temel Teknik Eğitimi 30033
BED4032 Temel Yüzme Teknikleri Eğitimi 30033
TRO2261 Türkçe Öğretiminde Edebi Metinler30033
SNF2112 Türkiye Coğrafya ve Jeopolitiği30033
ISL2560 Halkla İlişkiler (İİBF)30033
ISL2710 Aile İşletmeleri ve Kurumsallaşma 30033
ISL2630 Takım Kurma ve Geliştirme30033
ISL2901 Doğrudan Pazarlama30033
ISL2760 İşletme Lojistiğinin Temelleri 30033
SBP2031 Şehir Ekonomisi30033
ITB2040 Ekonomi Politikaları ve Uygulamaları30033
ITB3330 Çevre ve Ekoloji 30033
ITB2090 Demokrasi Kültürünün İlke ve Kurumları30033
ITB3150 Tarih ve Sinema30033
ITB3020 Felsefeye Giriş30033
ITB3040 20. Yüzyılda Siyasal Gelişmeler-Toplumsal Hareketler30033
ITB3270 İstanbul: Dün, Bugün ve Yarın30033
ILT1611 Fotoğraf Teknikleri 30033
ITB3260 Kültürel Çalışmalar ve Kimlik30033
ITB3420 Osmanlı Devletinin Toplumsal Yapısı30033
ITB3210 Çağdaş Toplum ve İletişim30033
ITB3220 Modernite ve Tüketim Toplumu30033
ITB3130 Siyasal İdeolojiler: Kuram ve Tarih 30033
ITB2080 Toplumsal Dönüşüm Sürecinde Kadın 30033
ISL2170 Muhasebe Organizasyonu30033
ITB3010 Sosyoloji30033
ITB3550 İnsan Hakları 30033
ITB3560 Siyaset Felsefesi30033
ITB3570 Eğitim Felsefesi30033
ITB3390 Dünya Uygarlıkları30033
ITB2030 Bilim Felsefesi30033
ITB4100 Toplumsal Yapılar ve Tarihsel Dönüşümler30033
ILT1621 Grafik Tasarım Araçları 30033
SBP2082 Şehir Sosyolojisi30033
SYP2192 Kültür Yönetimi ve Etkenleri 230033
SYP3241 Halkla İlişkiler (STF)30033
MIM1422 Sanat ve Mimarlık Tarihine Giriş 30033
MIM2421 Mimarlık Tarihi30033
MIM1412 Uygarlık tarihi30033
HRT2941 Haritacılık Bilim Tarihi30033
ITB2020 Bilim Tarihi30033
INS2462 Trafik Güvenliği30033
MDB4011 Almanca Dil Becerilerine Giriş30033
MDB4021 Almanca Dil Becerileri30033
MAK2100 Makine Teknolojisi Tarihi30033
ITB3250 Psikolojiye Giriş30033
ITB3360 Sanat Tarihi30033
MTP4760 16.yüzyıldan Günümüze İstanbulda Dans30033
GIM4101 Mühendislikte İnovasyon ve Girişimcilik30033
TDB4011 Etkili İletişim Ve Hazırlıksız Sunum Becerileri30033
TDB4031 Güzel Konuşma ve Diksiyon30033
TDB4041 Türk Öykü ve Romanı30033
ITB1680 Çok Sesli Müziğe Giriş30033
TDB4051 Akademik Türkçe30033
DNS1220 Beden Farkındalığı ve Nefes Teknikleri30033
DNS1240 Yoga ve Anatomi30033
GIM4151 İnovasyon ve Girişimcilik30033
ITB4040 Gönüllülük Çalışmaları30033
TDB4061 Yeditepe İstanbul30033
ISL1150 Kariyer Planlama 30033
KIM1052 Hayatın İçinde Kimya30033
CEV3333 Patent ve Ticarileşme30033
BED1013 Pilates Temel Eğitimi30033
MDB1016 Temel Arapça 230033
MDB1004 Temel İspanyolca 230033
MKT2201 Kişisel Farkındalık ve Gelişim30033
GRA2024 Sanal Evrene Giriş (Metaverse)30033
EUT2022 NFT'ye Giriş30033
MDB1001 Temel Fransızca 130033
MDB1003 Temel İspanyolca 130033
MDB1007 Temel İtalyanca 130033
MDB1009 Temel Yunanca 130033
MDB1011 Temel Çince 130033
MDB1013 Temel Japonca 130033
MDB1015 Temel Arapça 130033
MDB1017 Temel Farsça 130033
MDB1019 Temel Rusça 130033
SBP2020 Deprem ve Planlama30033
INS4910 Afet Bilgisi ve Farkındalığı30033
MDB1010 Temel Yunanca 230033
CEV3334 Çevre ve İnsan30033
MAT4279 Yükseköğretimde Temel Hak Ve Sorumluluklar30033
MDB1002 Temel Fransızca 230033
SBO1180 Türk Kültür Tarihi 30033
OKL2350 Beslenme ve Sağlık30033
RPD2000 Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele30033
SBO1120 Türk Kültür Coğrafyası30033
TRO2730 Medya Okuryazarlığı30033
BTO1910 Eğitim Teknolojilerinde Güncel Uygulamalar30033
FBO2260 Sürdürülebilirlik ve Eğitim30033
IMO2150 Lineer Cebirde Kavramlar ve İspatlar30033
ING2350 İngilizce Akademik Yazma ve Sunum Becerileri30033
MDB1008 Temel İtalyanca 230033
SNF2210 Gençlik ve Eğitim30033
SBO1190 Masal ve Hikaye Anlatıcılığı30033
SBO1230 Çocuklarla Felsefe30033
SBO1240 Çevresel Vatandaşlık ve Eğitim30033
TRO2281 Türk Dili Tarihi30033
EGT1022 Sosyal Antropoloji30033
EGT4041 Eğitim Yönetimi30033
EGT2031 İnsan Kaynakları Yönetimi30033
MTM3611 Matematik Tarihi 30033
BED3011 Basketbol Temel Teknik Eğitimi 30033
BED3041 Futbol ve Temel Hareket Öğretimi 30033

Ders & Program Çıktıları Matrisi

Program Çıktıları
Kodu Ders Adı12345678910111213
BTO2062Web Tasarımı11--111-11111
BTO2082Proje Geliştirme ve Yönetimi 11111--111111
EGT2010Öğretim İlke ve Yöntemleri111111111----
EGT1051Eğitime Giriş111111111----
BTO1111Eğitimde Bilgi Teknolojileri111111111----
BTO1051Ayrık Matematik111111111----
BTO1061BÖTE Alanına Giriş-1-------11--
EGT1070Türk Eğitim Tarihi111111111----
BTO1072Algoritma ve Program Geliştirme1-11----11111
BTO1062Eğitimde Grafik Tasarım11111-1-1-111
BTO1082Veri Tabanı Yönetim Sistemleri-1--1---1-11-
EGT1030Eğitim Psikolojisi111111111----
BTO2061Nesneye Yönelik Programlama11--111-11111
BTO2071Eğitimde Çoklu Ortam Tasarımı 11111-1-1-111
EGT1040Eğitimde Araştırma Yöntemleri111111111----
EGT2770Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme111111111----
BTO2081Temel Elektronik ve Fiziksel Programlama111111111----
BTO3081Bilişimde Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları1-1-1-1---1--
EGT3010Sınıf Yönetimi111111111----
BTO3162Öğretim Tasarımı111-1-111-1-1
BTO3152İşletim Sistemleri ve Bilgisayar Ağları11--1111111--
BTO4081Mobil Programlama11--111-11111
EGT2040Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi111111111----
BTO4301Öğretmenlik Uygulaması 11111111111111
EGT4010Okullarda Rehberlik111111111----
BTO4302Öğretmenlik Uygulaması 21111111111111
EGT2310Eğitim Felsefesi111111111----
EGT2340Eğitim Sosyolojisi111111111----
EGT2320Eğitimde Ahlak ve Etik111111111----
EGT2330Özel Eğitim Ve Kaynaştırma111111111----
EGT2050Çocuk Psikolojisi111111111----
EGT2060Eğitim Antropolojisi111111111----
EGT2070Eğitimde Drama111111111----
EGT2100Karşılaştırmalı Eğitim111111111----
EGT2110Müze Eğitimi111111111----
EGT2120Okul Dışı Öğrenme Ortamları111111111----
EGT2140Eğitim Tarihi111111111----
EGT2150Eleştirel ve Analitik Düşünme111111111----
EGT2170Mikro Öğretim111111111----
EGT2200Eğitimde Proje Hazırlama111111111----
EGT2220Eğitim Hukuku111111111----
EGT2230Eğitimde Program Dışı Etkinlikler111111111----
EGT2240Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim111111111----
EGT2250Kapsayıcı Eğitim111111111----
EGT2090Karakter ve Değer Eğitimi111111111----
EGT2270Bilim ve Araştırma Etiği111111111----
OKL2350Beslenme ve Sağlık111111111----
RPD2000 Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele111111111----
PDR2270Kariyer Planlama ve Geliştirme111111111----
SBO2010Ekonomi ve Girişimcilik111111111----
SBO2110İnsan Hakları Ve Demokrasi Eğitimi111111111----
SBO1120Türk Kültür Coğrafyası111111111----
SBO2310Türk Sanatı Tarihi111111111----
SNF2050Sanat ve Estetik111111111----
SNF2070Geleneksel Türk El Sanatları111111111----
SNF2080Türk Halk Oyunları111111111----
SNF2090Türk Musikisi111111111----
TRO2840İnsan İlişkileri ve İletişim111111111----
TRO1041Kültür Ve Dil111111111----
TRO2860Türk İşaret Dili111111111----
FBO2010Bilim Tarihi ve Felsefesi111111111----
ING2170Mesleki İngilizce111111111----
SBO2270Osmanlı Türkçesine Giriş111111-11----
SBO2930Eğitimde Çizgi Roman Kullanımı111111-11----
SBO2920Zeka ve Akıl Oyunları111111-11----
BTO2250Bilişim Sistemleri Donanımı111111111----
BTO2330Öğretimde Materyal Tasarımı111111111-111
BTO2370Açık ve Uzaktan Öğrenme111111111----
BTO2430Teknoloji Planlaması ve Uygulamaları-11-1--11111-
BTO2290Eğitsel Video Tasarımı111111111----
BTO2320Medya Okuryazarlığı111111111----
BTO2280Eğitim Teknolojilerinde Güncel Uygulamalar111111111----
BTO2260Eğitimde Yapay Zekâ Uygulamaları-1--1-1--111-
BTO2340Özel Eğitim ve Teknoloji1111111111111
BTO2420Eğitimde Modelleme ve Tasarım111111111----
BTO2360Teknoloji ve Yetişkin Eğitimi1111111111111
BTO2310Masaüstü Yayıncılık111111111----
BTO2300İnsan ve Bilgisayar Etkileşimi1111---111111
BTO2350Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi1111111111111
BTO2270Eğitsel Oyun ve Oyunlaştırma11--111111111
BTO2121Temel Programlama11--111111111
BTO3142İşletim Sistemleri1-1--1-11-1--
BTO2122Bilişim Etiği ve Güvenliği11111111111--
BTO2120Eğitim Yazılımı Tasarımı ve Değerlendirme1111111111111
BTO1112Elektronik Devre Elemanları11--111-111-1
ATA1041Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 1111111111----
ATA1042 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 2111111111----
SBO2130Topluma Hizmet Uygulamaları111111111----
EGT3050Program Okuryazarlığı111111111----
EGT2160Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi111111111----
EGT2180Öğrenme Güçlüğü111111111----
EGT2190Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama111111111----
EGT2210Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu111111111----
EGT2260Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme111111111----
TRO1901Türk Dili 1111111111----
TRO1902Türk Dili 2111111111----
BTO1122Programlama Öğretimi Yaklaşımları1111111111111
BTO3131Bilişim Öğretim Programları1111111------
MDB1131İleri İngilizce 1111111111----
MDB1132İleri İngilizce 2111111111----

Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikleri Çerçevesi (TYYÇ) ve Program Çıktısı (PÇ)İlişki Matrisi

BİLGİBECERİLERYETKİNLİKLER
KuramsalUygulamalıKavramsal/BilişselUygulamalıBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliğiÖğrenme Yetkinliğiİletişim ve Sosyal YetkinlikAlana Özgü Yetkinlik
PÇ-1XXXXXXX
PÇ-2XXXXXXX
PÇ-3XXXX
PÇ-4XXXX
PÇ-5XXXXX
PÇ-6XXXXXXXX
PÇ-7XXXXXXX
PÇ-8XXXXX
PÇ-9XXXXXX
PÇ-10XXXX
PÇ-11XXXX
PÇ-12XXXXXXX
PÇ-13XXXX

Program Eğitim Amaçları ve Program Çıktıları (PÇ) İlişki Matrisi

EA-1EA-2EA-3EA-4EA-5EA-6
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13