İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı

Genel Bilgiler

Programı Sunan Akademik BirimYabancı Diller Eğitimi Bölümü
Program DirektörüHatice Gülru Yüksel
Programın TürüLisans Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiBu program, Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır.
Kazanılan DereceBu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı alanında Lisans Derecesi (Sosyal Bilimler) almaya hak kazanmaktadırlar.
Eğitim TürüTam zamanlı
Kayıt Kabul KoşullarıYTÜ Lisans programlarında öğrenim görebilmek için, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak ve başka bir örgün yükseköğretim programına kayıtlı olmamak gerekir. Yurtdışından kabul edilecek öğrenciler için YTÜ Yurt Dışından Kabul Edilecek Öğrenci Başvuru ve Kayıt Yönergesinde yer alan hükümler uygulanır. En az %30 İngilizce öğretim yapılan lisans programlarına hak kazanan öğrenciler, İngilizce Yeterlilik Sınavına (İYS) girerler. İYS ve hazırlık öğretimi, Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngilizce Öğretmenliği Programı hariç, YTÜ Yabancı Diller Yüksekokulu (YDYO) Öğretim ve Sınav Yönergesine ve diğer mevzuat hükümlerine göre yürütülür.
Önceki Öğrenmenin TanınmasıBu programa yapılacak olan geçişler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Bu programa ÖSYM tarafından yerleştirilen dikey geçiş öğrencilerinin işlemleri, 19/2/2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır.
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve KurallarBu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DC notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir.
Program TanımıYabancı Diller Eğitimi Bölümü, İngilizce Öğretmenliği programı alanında öğretmen, öğretim elemanı, akademisyen yetiştirmek amacıyla yürütülen bir programdır. Program, öğretmenlik mesleği, yabancı dil öğretimi yöntemleri, dilbilim, edebiyat ve genel kültür ile ilgili zorunlu dersler içermektedir. Eğitim planında zorunlu derslere ilave olarak öğrencilere kendi tercihlerine göre seçebilme şansı sunulan seçmeli dersler bulunmaktadır. İngilizce Öğretmenliği Bölümü, gerek bireysel gerekse de gruplar halinde disiplinler arası çalışmalarla yabancı dil öğretimini ve problemlerini tanımlayarak çözüm üretebilecek, teknolojiyi etkili kullanabilen, akademik araştırma becerilerine sahip mezunlar yetiştirmektedir.
Program Eğitim AmaçlarıBölümde verilen dersler ilk iki yıl öğrencilere İngiliz dilinin genel işleyişine yönelik temel oluşturmakta ve üçüncü ve dördüncü yıllarda değerlendirme, materyal geliştirme, çocuklara yabancı dil öğretimi gibi derslerle mesleki becerileri öğretmen adaylarına kazandırmayı hedeflemektedir. Öğrenciler 7. ve 8. dönemlerde ise bölüm öğretim elemanları tarafından belirlenen Milli Eğitim Bakanlığına bağlı çeşitli okullarda, eğitimleri süresince kazandıkları teorik ve uygulamaya dönük bilgilerini gerçek eğitim ortamında uygulayarak gelecekteki mesleklerine hazırlanırlar. Öğrenciler, zorunlu ikinci yabancı dil (Almanca/Fransızca) dersleri dışında, programda yer alan seçmeli dersler aracılığıyla da ilgi alanları doğrultusunda kendilerini profesyonel anlamda geliştirme olanağına sahiptirler.
Mezunların Mesleki ProfiliBölüm mezunları KPSS'den gereken puanı almaları durumunda MEB (Milli Eğitim Bakanlığı) tarafından İngilizce öğretmeni olarak atanmaktadır. Bunun yanı sıra mezunların üniversitelerde İngilizce okutmanı ya da akademisyen veya özel okullar ve dershanelerde İngilizce öğretmeni olma seçenekleri vardır.
Bir Üst Dereceye Geçiş Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler.
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma

Başarı değerlendirmesi

a) Bir öğrencinin bir dersten sağlayacağı başarının değerlendirilmesinde, o derse ait yarıyıl içi çalışmalarında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl içi notu ile yarıyıl sonu sınavında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl sonu notu dikkate alınır.

b) Başarının ölçülmesinde yarıyıl içi notunun ağırlığı % 60 ve yarıyıl sonu sınavının ağırlığı % 40’dır.

Başarı notu

(1) Başarı notu aşağıda belirtildiği şekilde tespit edilir.

Bunun tespitinde bağıl değerlendirme yöntemi kullanılır.
a) Başarı notlarının anlamları aşağıdaki şekilde tanımlanır.

Başarı Notu
Katsayı
Açıklama
AA
4.00
Mükemmel
BA
3.50
Pekiyi
BB
3.00
İyi
CB
2.50
Orta
CC
2.00
Yeterli
DC
1.50
Koşullu Başarılı
DD
1.00
Başarısız
FD
0.50
Başarısız
FF
0.00
Başarısız
F0
0.00
Devamsız
G: Geçer
K: Kalır
İ: İzinli
M: Muaf
E: Eksik

2) Bir dersten (DC) harf notunu alan öğrenci, bu dersi koşullu başarmış (koşullu başarılı) kabul edilir. Bu nedenle bir dersten (DC) harf notunu alan öğrencinin bu dersten başarılı sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir. Sorumlu olduğu öğretim planında koşullu başarılı dersi/dersleri bulunan öğrencinin mezun olabilmesi için tüm derslere ait AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir ve AGNO hesabına katılır.

3) G (Geçer) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz.

4) K (Kalır) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz.

5) İ (İzinli) notu, bu Yönetmeliğin ilgili maddesi uyarınca öğrenimine ara verme izni alan ve bu nedenle derse ait koşulları yerine getirmeme durumunu gösterir ve bir nota dönünceye kadar AGNO hesabına katılmaz. Dersin alındığı yarıyılı takip eden dersin bulunduğu yarıyıl sonuna kadar tamamlanmayan dersler için İ notu otomatik olarak FF’ye dönüşür.

6) M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek ilgili yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilen nottur ve AGNO hesabına katılmaz.

Mazeret, Bütünleme ve Mezuniyet sınavları

(1) Mazeret sınavı, yarıyıl içi sınavı için yapılır. Yarıyıl içinde iki sınav yapılması durumunda öğrenci sadece bunlardan biri için mazeret sınavına girebilir. Öğrencinin bir dersten mazeret sınavına alınıp alınmayacağı ve mazeret sınavlarının nasıl yapılacağı, Senato tarafından belirlenen esaslara göre yürütülür. Yarıyıl sonu sınavı için mazeret sınav hakkı verilmez.
(2) Bütünleme sınavına ilişkin esaslar şunlardır:

a) Bütünleme sınavına girebilmek için; ilgili derslere sınavın yapılacağı eğitim-öğretim yılında kayıt yaptırmış olmak ve bu derslerin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak zorunludur. Bütünleme sınavlarına giremeyen öğrencilere bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez.

b) Öğrenciler koşullu başarılı ve başarısız olduğu (F0 hariç) derslerden bütünleme sınavına girebilir. Bütünleme sınavında alınan not, o dersin yarıyıl sonu sınav notu yerine geçer. Bütünleme sınavı sonunda ara sınav, yarıyıl içi çalışmaları ve bütünleme sınav notunun ağırlıkları dikkate alınarak harfli başarı notu belirlenir.

c) Bir dersin bütünleme sınavına girmeyen öğrencilere E (Eksik) notu verilir ve bu dersin harf notu, yarıyıl sonu harf notu olarak kalır. Bütünleme harf notları yarıyıl not ortalamasına katılır.
(3) Mezuniyet sınavına ilişkin esaslar şunlardır:
a) Mezuniyet sınavına girebilmek için ilgili dersin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak zorunludur. Mezuniyet sınavlarına giremeyen öğrencilere bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez.
b) Mezuniyetlerine en fazla iki dersi kalan öğrencilere; bütünleme sınavından sonra ve akademik takvimde belirtilen sürede yapılmak üzere, başarısız dersleri için mezuniyet sınavı yapılır. Genel not ortalamaları 2.00 olmadığı için mezun olamayan öğrenciler, seçecekleri koşullu başarılı en fazla iki dersten mezuniyet sınavına girebilir.
c) Mezuniyet sınavında başarılı olabilmek için en az CC notu almak zorunludur. Sınavda alınan not, o dersin başarı notu yerine geçer. Ara sınav ve yarıyıl içi çalışmalar değerlendirmeye katılmaz

Mezuniyet KoşullarıBu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim planında yer alan tüm dersleri, uygulamaları, staj ve benzeri çalışmaları başarı ile ağırlıklı genel not ortalaması en az (2.00) olacak şekilde tamamlamaları gerekmektedir.

Program Çıktıları

  1. Eğitimin temelleri; öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleri ve alan öğretim bilgisine hakimdir.
  2. Dersin kazanımlarına, öğrencilerin bireysel farklılıklarına, ihtiyaçlarına, özelliklerine dayalı olarak anlamlı öğrenmeyi sağlamaya yönelik öğretim ilkelerine ve alan öğretimine uygun öğretim strateji, yöntem ve teknikleri belirler ve ders etkinliği tasarlar.
  3. Kazanımlara dönük kalıcı ve anlamlı öğrenmeyi sağlayıcı öğretim teknolojilerinden yararlanarak ders materyalleri geliştirir, hazır materyalleri uyarlar, öğrenme ortamını düzenleyerek uygular ve değerlendirir.
  4. Öğrencilerin öğrenmelerini izlemek amacıyla ölçme değerlendirme araçları geliştirir, uygular, analiz eder ve sonuçlarına dayalı olarak öğrenci gelişimini desteklemeye ve etkili öğretim sağlamaya dönük geribildirimler verir.
  5. Öğretimi etkileyen tüm değişkenleri analiz ederek öğrenmeyi sağlayıcı öğretim planı hazırlar ve uygular; eğitim-öğretim süreçlerini etkili bir şekilde yönetir.
  6. Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim ve kendi alanındaki problemleri belirleme, tanımlama, analiz etme ve çözme becerisine sahiptir.
  7. Atatürk ilke ve inkılaplarını bilir; yazılı ve sözlü iletişimde Türkçeyi etkin kullanır; sosyal, kültürel, sanatsal, sportif, teknolojik ve mesleki yönden kendini geliştirir; kendini geliştirmeye yönelik faaliyetlere katılır.
  8. Klasik ve modern İngiliz Edebiyatı ürünlerini inceleme için gerekli temel kavram ve kuramları bilir; edebi eserleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; bu bilgi ve becerileri dil öğretiminde etkin biçimde kullanır.
  9. Yabancı dili, bilgiye ulaşma, yazılı - sözlü olarak paylaşma ve üretmede yetkin düzeyde kullanır; Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır; değerlendirir.
  10. Teorik ve uygulamalı dilbilim kavram, kuram ve ilkelerini bilir, analiz eder ve değerlendirir; eğitim-öğretim süreçlerini planlama ve öğrenme ortamları oluşturmada etkin bir şekilde kullanır.

Müfredat

1.Yıl - Güz Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
EGT1030 Eğitim Psikolojisi30035
EGT1051 Eğitime Giriş20024
ING1411 Akademik Okuma-Yazma Becerileri30035
ING1421 Dinleme ve Sesletim 30035
ING1431 Sözlü İletişim Becerileri 30035
BTO1820 Bilişim Teknolojileri30035
TDB1031 Türkçe 120002
31 Toplam:
1.Yıl - Bahar Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
EGT1070 Türk Eğitim Tarihi20023
ING1412 Eleştirel Okuma ve Yazma30035
ING1432 Akademik Sözlü İletişim Becerileri30035
ING1452 Dilbilim: Sesbilim ve Biçimbilim30035
ING1362 İngilizcenin Yapısı20023
ING1422 Etkili İletişim20023
TDB1032 Türkçe 220002
USS-1B Üniversite Sosyal Seçmeli 130033
29 Toplam:
2.Yıl - Güz Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
ING2411 Yabancı Dil Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı30035
ING2421 İngilizce Öğretim Yöntemleri 130035
ING2451 Dilbilim: Sözdizim ve Anlambilim30035
ING2441 İngiliz Edebiyatına Giriş30034
USS-2G Üniversite Sosyal Seçmeli 230033
MES-2G Mesleki Seçmeli 120023
ALS-2G Alan Seçmeli 120025
30 Toplam:
2.Yıl - Bahar Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
EGT2010 Öğretim İlke ve Yöntemleri30035
ING2442 Çağdaş İngiliz Edebiyatı30034
ING2422 İngilizce Öğretim Yöntemleri 230035
ING2452 Dil Edinimi30034
ING2462 Topluma Hizmet Uygulamaları 12024
USS-2B Üniversite Sosyal Seçmeli 330033
ALS-2B Alan Seçmeli 220025
30 Toplam:
3.Yıl - Güz Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
EGT3010 Sınıf Yönetimi20023
EGT1040 Eğitimde Araştırma Yöntemleri20023
EGT2770 Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme30035
ING3411 Okul Öncesi Yabancı Dil Öğretimi22034
ING3421 Alımlayıcı Dil Becerilerinin Öğretimi22036
MES-3G Mesleki Seçmeli 220023
ALS-3G Alan Seçmeli 320025
USS-3G Üniversite Sosyal Seçmeli 430033
32 Toplam:
3.Yıl - Bahar Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
EGT3050 Program Okuryazarlığı20023
ING3412 Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi22034
ING3422 Üretimsel Dil Becerilerinin Öğretimi22036
ING3432 Dil Öğretiminde Edebi Metinler22034
MES-3B Mesleki Seçmeli 320023
USS-3B Üniversite Sosyal Seçmeli 530033
ALS-3B Alan Seçmeli 420025
28 Toplam:
4.Yıl - Güz Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
EGT2040 Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi20023
ING4301 Öğretmenlik Uygulaması 1260510
ING4311 İngilizce Öğretiminde Ders İçeriği Geliştirme30036
ATA1031 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 120002
USS-4G Üniversite Sosyal Seçmeli 630033
ALS-4G Alan Seçmeli 520025
29 Toplam:
4.Yıl - Bahar Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
EGT4010 Okullarda Rehberlik30035
ING4302 aa Öğretmenlik Uygulaması 2260510
ING4312 İngilizce Öğretiminde Sınav Hazırlama ve Değerlendirme30036
ATA1032 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi 220002
MES-4B Mesleki Seçmeli 420023
ALS-4B Alan Seçmeli 620025
31 Toplam:
240 Program Toplam AKTS:
Mesleki Seçmeli (MES) Dersleri
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
EGT2050 Çocuk Psikolojisi20023
EGT2060 Eğitim Antropolojisi20023
EGT2070 Eğitimde Drama20023
EGT2090 Karakter ve Değer Eğitimi20023
EGT2100 Karşılaştırmalı Eğitim20023
EGT2110 Müze Eğitimi20023
EGT2120 Okul Dışı Öğrenme Ortamları20023
EGT2140 Eğitim Tarihi20023
EGT2150 Eleştirel ve Analitik Düşünme20023
EGT2170 Mikro Öğretim20023
EGT2200 Eğitimde Proje Hazırlama20023
EGT2220 Eğitim Hukuku20023
EGT2230 Eğitimde Program Dışı Etkinlikler20023
EGT2240 Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim20023
EGT2250 Kapsayıcı Eğitim20023
EGT2340 Eğitim Sosyolojisi20023
EGT2310 Eğitim Felsefesi20023
EGT2320 Eğitimde Ahlak ve Etik20023
EGT2330 Özel Eğitim Ve Kaynaştırma20023
EGT2350 Eğitimde Yapay Zeka Uygulamaları20023
EGT2360 Eğitim Yönetimi20023
Alan Seçmeli (ALS) Dersleri
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
ING2170 Dil ve Toplum20025
ING2180 Dünya İngilizceleri ve Kültür20025
ING2190 Edimbilimi ve Dil Öğretimi20025
ING2210 İngilizce Ders Kitabı İncelemesi20025
ING2220 İngilizce Öğretiminde Drama20025
ING2230 İngilizce Sözcük ve Dil Bilgisi Öğretimi20025
ING2240 Kitle İletişiminde İngilizce20025
ING2250 Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi20025
ING2260 Sosyodilbilim ve Dil Öğretimi20025
ING2270 Söylem Çözümlemesi ve Dil Öğretimi20025
ING2280 Tümleşik Dil Becerilerinin Öğretimi20025
ING2200 İngilizce Öğretim Programları20025
ING2310 Çeviri 20025
ING2320 Yetişkinlere İngilizce Öğretimi20025
ING2330 İki Dillilik ve Çok Dillilik20025
ING2340 Özel Amaçlı İngilizce Öğretimi20025
Üniversite Sosyal Seçmeli (USS) Dersleri
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
TRO2281 Türk Dili Tarihi30033
EGT1022 Sosyal Antropoloji30033
EGT4041 Eğitim Yönetimi30033
EGT2031 İnsan Kaynakları Yönetimi30033
MTM3611 Matematik Tarihi 30033
BED3011 Basketbol Temel Teknik Eğitimi 30033
BED3041 Futbol ve Temel Hareket Öğretimi 30033
BED4031 Halk oyunları Temel Figür Eğitimi 30033
BED3051 Hentbol Temel Teknik Eğitimi 30033
BED3012 Korfbol Temel Teknik Eğitimi 30033
BED4022 Tenis Teknik ve Taktik Eğitimi 30033
BED3042 Voleybolda Temel Teknik Eğitimi 30033
BED4032 Temel Yüzme Teknikleri Eğitimi 30033
TRO2261 Türkçe Öğretiminde Edebi Metinler30033
SNF2112 Türkiye Coğrafya ve Jeopolitiği30033
ISL2560 Halkla İlişkiler (İİBF)30033
ISL2710 Aile İşletmeleri ve Kurumsallaşma 30033
ISL2630 Takım Kurma ve Geliştirme30033
ISL2901 Doğrudan Pazarlama30033
ISL2760 İşletme Lojistiğinin Temelleri 30033
SBP2031 Şehir Ekonomisi30033
ITB2040 Ekonomi Politikaları ve Uygulamaları30033
ITB3330 Çevre ve Ekoloji 30033
ITB2090 Demokrasi Kültürünün İlke ve Kurumları30033
ITB3150 Tarih ve Sinema30033
ITB3020 Felsefeye Giriş30033
ITB3040 20. Yüzyılda Siyasal Gelişmeler-Toplumsal Hareketler30033
ITB3270 İstanbul: Dün, Bugün ve Yarın30033
ILT1611 Fotoğraf Teknikleri 30033
ITB3260 Kültürel Çalışmalar ve Kimlik30033
ITB3420 Osmanlı Devletinin Toplumsal Yapısı30033
ITB3210 Çağdaş Toplum ve İletişim30033
ITB3220 Modernite ve Tüketim Toplumu30033
ITB3130 Siyasal İdeolojiler: Kuram ve Tarih 30033
ITB2080 Toplumsal Dönüşüm Sürecinde Kadın 30033
ISL2170 Muhasebe Organizasyonu30033
ITB3010 Sosyoloji30033
ITB3550 İnsan Hakları 30033
ITB3560 Siyaset Felsefesi30033
ITB3570 Eğitim Felsefesi30033
ITB3390 Dünya Uygarlıkları30033
ITB2030 Bilim Felsefesi30033
ITB4100 Toplumsal Yapılar ve Tarihsel Dönüşümler30033
ILT1621 Grafik Tasarım Araçları 30033
SBP2082 Şehir Sosyolojisi30033
SYP2192 Kültür Yönetimi ve Etkenleri 230033
SYP3241 Halkla İlişkiler (STF)30033
MIM1422 Sanat ve Mimarlık Tarihine Giriş 30033
MIM2421 Mimarlık Tarihi30033
MIM1412 Uygarlık tarihi30033
HRT2941 Haritacılık Bilim Tarihi30033
ITB2020 Bilim Tarihi30033
INS2462 Trafik Güvenliği30033
MDB4011 Almanca Dil Becerilerine Giriş30033
MDB4021 Almanca Dil Becerileri30033
MAK2100 Makine Teknolojisi Tarihi30033
ITB3250 Psikolojiye Giriş30033
ITB3360 Sanat Tarihi30033
MTP4760 16.yüzyıldan Günümüze İstanbulda Dans30033
GIM4101 Mühendislikte İnovasyon ve Girişimcilik30033
TDB4011 Etkili İletişim Ve Hazırlıksız Sunum Becerileri30033
TDB4031 Güzel Konuşma ve Diksiyon30033
TDB4041 Türk Öykü ve Romanı30033
ITB1680 Çok Sesli Müziğe Giriş30033
TDB4051 Akademik Türkçe30033
DNS1220 Beden Farkındalığı ve Nefes Teknikleri30033
DNS1240 Yoga ve Anatomi30033
GIM4151 İnovasyon ve Girişimcilik30033
ITB4040 Gönüllülük Çalışmaları30033
TDB4061 Yeditepe İstanbul30033
ISL1150 Kariyer Planlama 30033
KIM1052 Hayatın İçinde Kimya30033
CEV3333 Patent ve Ticarileşme30033
BED1013 Pilates Temel Eğitimi30033
MDB1016 Temel Arapça 230033
MDB1004 Temel İspanyolca 230033
MKT2201 Kişisel Farkındalık ve Gelişim30033
GRA2024 Sanal Evrene Giriş (Metaverse)30033
EUT2022 NFT'ye Giriş30033
MDB1001 Temel Fransızca 130033
MDB1003 Temel İspanyolca 130033
MDB1007 Temel İtalyanca 130033
MDB1009 Temel Yunanca 130033
MDB1011 Temel Çince 130033
MDB1013 Temel Japonca 130033
MDB1015 Temel Arapça 130033
MDB1017 Temel Farsça 130033
MDB1019 Temel Rusça 130033
SBP2020 Deprem ve Planlama30033
INS4910 Afet Bilgisi ve Farkındalığı30033
MDB1010 Temel Yunanca 230033
CEV3334 Çevre ve İnsan30033
MAT4279 Yükseköğretimde Temel Hak Ve Sorumluluklar30033
MDB1002 Temel Fransızca 230033
SBO1180 Türk Kültür Tarihi 30033
OKL2350 Beslenme ve Sağlık30033
RPD2000 Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele30033
SBO1120 Türk Kültür Coğrafyası30033
TRO2730 Medya Okuryazarlığı30033
BTO1910 Eğitim Teknolojilerinde Güncel Uygulamalar30033
FBO2260 Sürdürülebilirlik ve Eğitim30033
IMO2150 Lineer Cebirde Kavramlar ve İspatlar30033
ING2350 İngilizce Akademik Yazma ve Sunum Becerileri30033
MDB1008 Temel İtalyanca 230033
SNF2210 Gençlik ve Eğitim30033
SBO1190 Masal ve Hikaye Anlatıcılığı30033
SBO1230 Çocuklarla Felsefe30033
SBO1240 Çevresel Vatandaşlık ve Eğitim30033

Ders & Program Çıktıları Matrisi

Program Çıktıları
Kodu Ders Adı12345678910
ING1431Sözlü İletişim Becerileri 1111111111
EGT1051Eğitime Giriş1111111111
ING1421Dinleme ve Sesletim 1111111111
BTO1820Bilişim Teknolojileri1111111111
ING1411Akademik Okuma-Yazma Becerileri1111111111
EGT1030Eğitim Psikolojisi1111111111
ING1432Akademik Sözlü İletişim Becerileri1111111111
ING1412Eleştirel Okuma ve Yazma1111111111
ING1362İngilizcenin Yapısı1111111111
ING1452Dilbilim: Sesbilim ve Biçimbilim1111111111
EGT1070Türk Eğitim Tarihi1111111111
ING2441İngiliz Edebiyatına Giriş1111111111
ING2421İngilizce Öğretim Yöntemleri 11111111111
ING2451Dilbilim: Sözdizim ve Anlambilim1111111111
ING2411Yabancı Dil Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı1111111111
ING2442Çağdaş İngiliz Edebiyatı1111111111
ING2452Dil Edinimi1111111111
EGT2010Öğretim İlke ve Yöntemleri1111111111
ING3411Okul Öncesi Yabancı Dil Öğretimi1111111111
ING3421Alımlayıcı Dil Becerilerinin Öğretimi1111111111
EGT3010Sınıf Yönetimi1111111111
EGT2770Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme1111111111
EGT1040Eğitimde Araştırma Yöntemleri1111111111
ING3412Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi1111111111
ING3432Dil Öğretiminde Edebi Metinler1111111111
EGT3050Program Okuryazarlığı1111111111
ING3422Üretimsel Dil Becerilerinin Öğretimi1111111111
ING4311İngilizce Öğretiminde Ders İçeriği Geliştirme1111111111
EGT2040Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi1111111111
ING4301Öğretmenlik Uygulaması 11111111111
ING4312İngilizce Öğretiminde Sınav Hazırlama ve Değerlendirme1111111111
ING4302Öğretmenlik Uygulaması 21111111111
EGT4010Okullarda Rehberlik1111111111
EGT2340Eğitim Sosyolojisi1111111111
EGT2310Eğitim Felsefesi1111111111
EGT2320Eğitimde Ahlak ve Etik1111111111
EGT2330Özel Eğitim Ve Kaynaştırma1111111111
EGT2050Çocuk Psikolojisi1111111111
EGT2060Eğitim Antropolojisi1111111111
EGT2070Eğitimde Drama1111111111
EGT2100Karşılaştırmalı Eğitim1111111111
EGT2110Müze Eğitimi1111111111
EGT2120Okul Dışı Öğrenme Ortamları1111111111
EGT2140Eğitim Tarihi1111111111
EGT2150Eleştirel ve Analitik Düşünme1111111111
EGT2170Mikro Öğretim1111111111
EGT2200Eğitimde Proje Hazırlama1111111111
EGT2220Eğitim Hukuku1111111111
EGT2230Eğitimde Program Dışı Etkinlikler1111111111
EGT2240Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim1111111111
EGT2250Kapsayıcı Eğitim1111111111
EGT2090Karakter ve Değer Eğitimi1111111111
BTO2910Medya Okuryazarlığı1111111111
EGT2270Bilim ve Araştırma Etiği1111111111
FBO2010Bilim Tarihi ve Felsefesi1111111111
OKL2350Beslenme ve Sağlık1111111111
RPD2000 Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele1111111111
PDR2270Kariyer Planlama ve Geliştirme1111111111
SBO2010Ekonomi ve Girişimcilik1111111111
SBO2110İnsan Hakları Ve Demokrasi Eğitimi1111111111
SBO1120Türk Kültür Coğrafyası1111111111
SBO2310Türk Sanatı Tarihi1111111111
SNF2050Sanat ve Estetik1111111111
SNF2070Geleneksel Türk El Sanatları1111111111
SNF2080Türk Halk Oyunları1111111111
SNF2090Türk Musikisi1111111111
TRO2840İnsan İlişkileri ve İletişim1111111111
TRO1041Kültür Ve Dil1111111111
TRO2860Türk İşaret Dili1111111111
SBO2270Osmanlı Türkçesine Giriş--------11
SBO2930Eğitimde Çizgi Roman Kullanımı-11-----1-
SBO2920Zeka ve Akıl Oyunları-111-----1
ING2200İngilizce Öğretim Programları1111111111
ING2310Çeviri 1111111111
ING2170Dil ve Toplum1111111111
ING2180Dünya İngilizceleri ve Kültür1111111111
ING2190Edimbilimi ve Dil Öğretimi1111111111
ING2210İngilizce Ders Kitabı İncelemesi1111111111
ING2220İngilizce Öğretiminde Drama1111111111
ING2240Kitle İletişiminde İngilizce1111111111
ING2250Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi1111111111
ING2260Sosyodilbilim ve Dil Öğretimi1111111111
ING2270Söylem Çözümlemesi ve Dil Öğretimi1111111111
ING2280Tümleşik Dil Becerilerinin Öğretimi1111111111
ING3331Dil ve Edebiyat Öğretimi 11111111111
ING2331Dilbilim 11111111111
ING1332Dinleme ve Sesletim 21111111111
ATA1041Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 11111111111
TRO1901Türk Dili 11111111111
ING1321Yazma Becerileri 11111111111
ATA1042 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 21111111111
ING1322Yazma Becerileri 21111111111
TRO1902Türk Dili 21111111111
BTO1810Öğretim Teknolojileri1111111111
SBO2130Topluma Hizmet Uygulamaları1111111111
EGT2130Açık ve Uzaktan Eğitim1111111111
EGT2160Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi1111111111
EGT2180Öğrenme Güçlüğü1111111111
EGT2190Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama1111111111
EGT2210Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu1111111111
EGT2260Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme1111111111
ING2070İngilizce Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar1111111111
ING2110İngilizce Sözcük Bilgisi Öğretimi1111111111
MDB1401Yabancı Dil 11111111111
MDB1402Yabancı Dil 21111111111
MTF4361Uluslararası Kurumlarda Kurumsal Çeviri--------1-
MTF3372Sosyal Medya Ağları ve Çeviri Hareketleri--1-----1-

Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikleri Çerçevesi (TYYÇ) ve Program Çıktısı (PÇ)İlişki Matrisi

BİLGİBECERİLERYETKİNLİKLER
KuramsalUygulamalıKavramsal/BilişselUygulamalıBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliğiÖğrenme Yetkinliğiİletişim ve Sosyal YetkinlikAlana Özgü Yetkinlik
PÇ-1XXXX
PÇ-2XXXXXX
PÇ-3XXXXX
PÇ-4XXXXXX
PÇ-5XXXXXXXX
PÇ-6XXXXX
PÇ-7XXXXX
PÇ-8XXXX
PÇ-9XXXXXX
PÇ-10XXXXXX